Chestii scrise in lipsa de ocupatie

Tuesday, June 14, 2005

Mândra

Nu, nu este vorba de o fata (om) la care se duce un băiat, ci de o căţeluşă ce trăieşte de câţiva ani în curtea liceului lângă care locuiesc.

Sărind peste faptul că a muşcat-o pe Murra mea de un picior, acum vreo 3-4 ani, că săraca a mers la medic în fiecare săptămână nu-mai-ştiu-cât-timp, este o căţeluşă foarte simpatică.

E micuţă, ceva mai mare decât a mea. Vecinul cel mai mare şi mai tare avea doi câini mari. Unul a murit, prin februarie - de fapt l-a împuşcat pentru că a sărit la nevastă-sa-, era un Rottweiler foarte simpatic. Îmi facea mare plăcere să mă joc cu el, nu a sărit niciodată la mine, chiar mă lăsa să îi iau mâncarea din faţă. Câinii ăştia doi o tot lăsau pe Mândra gravidă şi făceau nişte pui maaari... şi mulţi. De fapt făcea o dată doi, o dată şase, pe urmă doi, iar şase, doar anul ăsta a făcut o excepţie, născând patru. Mama toată ziua se plânge că nu mai poate cu mine şi cu frate-miu, când îl mai are şi pe tata cu ea, iar săraca Mândră e singură cu şase copii uriaşi.

Într-o iarnă a fătat pe deal la noi, iar deştepţii de vecini ai mei au spus că eu i-am adus acolo. Până la urmă m-au convins să o duc în curtea liceului, pentru că, cică, fac gălăgie. În iarna asta a făcut puii pe dealul altui vecin. Nu am menţionat că ea nu este de rasă. Tare i-au mai pupat undeva tot timpul, pentru că erau puii rottweiler-ului, câini de rasă, puteau să câştige o mulţime de bani dacă îi vindeau! :rolling eyes: Nu ştiu ce au făcut cu ei până la urmă. Acum un an i-au pus într-un sac şi i-au aruncat pe Bistriţa -ce bine ar fi să moară şi ei la fel-, înainte să mă hotărăsc eu să le caut stăpân, pentru că erau prea mici.

În curtea liceului au făcut o nouă sală de sport, una foarte frumoasă, dar parcă era mai bine, pentru noi, fără. Au luat pământ din dealul din spatele liceului, dar au lăsat sus o zonă cum era înainte. Problema este că între sală şi "zona naturală" este lăsată o porţiune cam de un metru, iar dacă urci şi îţi pierzi echilibrul, cazi de la 7 metri.

Acum vreo trei săptămâni, Mândra a făcut patru pui superbi! Sunt mari, foarte mari şi foarte, foarte simpatici. ...în "zona naturală"... Am spus eu că trebuie să fac un gard de jumătate de metru pentru ei, dar nu am avut niciodată timp... sau chef. Azi, când făceam o pauză de învăţat, mai precis acum o oră şi jumătate, au venit la mine Ana şi prietena ei. Au alergat până aici şi am crezut că sunt nişte puşti care mă cheamă afară, aşa că nu am vrut să mă deplasez până la uşă, dar a deschis tata. Mi-au spus că... "Cătă, vino repede, au căzut doi pui de-ai Mândrei de sus!". Vorbeau în acelaşi timp şi nu prea le înţelegeam, dar am ţipat, până la urmă, la ele şi le-am spus să vorbească pe rând. Am rămas puţin şocată, după care am plecat cu ele. Prietena Anei şi-a dat seama că va cădea unul şi s-a dus jos pentru că nu avea cum să-i ia de acolo din cauza Mândrei. L-a prins în braţe, dar până să-l pună pe ăla jos, a căzut şi cel de-al doilea, pe care nu a reuşit să-l prindă, doar l-a atins cu o mână. Fratele Anei mă dispera cu: "bine că a căzut în apă, că dacă cădea pe ciment, murea". Iar apa are 3 cm... La prima vedere, ăla micu' nu are nimic, tot ce a făcut e că a vomat de mai multe ori. L-aş duce la veterinar, chiar nu cred că nu are nimic, dar la ora asta toţi medicii sunt în pauză, fie pe teren, cu alte cuvinte, nu îi găsesc la cabinet la ora asta, iar când sunt ei, trebuie să mă duc eu la meditaţii... Mi-e atât de milă de el... Cum găsesc materiale mă duc şi le fac gard, nu îi mai las aşa! ...chiar dacă nu mai e nici o săptămână până la examen, iar eu sunt bâtă la literatură şi geografie.

Şi ca să evit încă o crimă... nu vrea cineva un pui de căţel foarte, foarte dulce? Am să fac tot posibilul să-l aduc şi în alte localităţi decât Piatra Neamţ. A, sau un pui de pisică, tare jucăuş şi frumuşel? Menţionez că nu sunt de rasă nici unii.