Chestii scrise in lipsa de ocupatie

Friday, April 29, 2005

Învăţaţi, învăţaţi, învăţaţi!

...dacă sunteţi fraieri şi vreţi să ştiţi, nu să aveţi note mari.

Parcă învăţământul în România e făcut în aşa fel încât să mă tot enerveze!

Mă tot întreb de ce sunt atât de fraieră încât să învăţ, când, mult mai simplu ar fi să copiez, mai ales la examene.

La teste este un profesor care supraveghează, ăla stă la catedră, se plimbă printre bănci sau stă în spatele clasei. Puţini sunt cei la care nu poţi copia, iar celorlalţi pur şi simplu le e lene să facă observaţii, dar se plâng părinţilor că noi copiem. După ce proful de geografie a prins o fată că a copiat, deşi prima dată a spus că îi pune 2, i-a lăsat nota 9. Parcă ne încurajează să copiem! Cel mai tare mă stresează că aia proşti cu mult tupeu iau note mai mari ca cei deştepţi. Colegă-mea de bancă ia mereu note mai mari ca mine la română. Literatura o copiază din caiet, iar gramatica i-o fac eu. După fiecare test, profesoara de română, de la pregătire, imi spune: "ce proastă eşti!". Măcar eu sunt proastă pe munca mea, dar Sabina e deşteaptă tot pe munca mea.

La toate olimpiadele şi examenle la care am fost era şi mai enervant. Erau două ţaţe care supravegheau. În mod normal una ar trebui să stea în faţa clasei, iar cealaltă în spate, dar... stau amândouă în faţă, la catedră şi vorbesc despre toate prostiile, iar copiii nu se pot concentra; ori una stă în faţă, cealaltă în spate, dar vorbesc, de la distanţă. Dacă nu vorbesc citesc sau ies pe hol să fumeze. Ce drăguţ e când băieţii cuminţi iau bătaie de la cei proşti dacă nu îi laşă să copieze... Anul trecut, un prieten de-al meu a dat Capacitatea. Aveţi idee ce prost este şi ce notă mare a luat? 9 la română, 9.2 la istorie şi 8.8 la matematică. De ce? Pentru că le-a convis pe femeile care supravegheau să îi dea ciornele celor care plecaseră! Nici măcar nu le-a dat şpagă. El măcar a fost decent şi s-a dus la Liceul Auto, dar alţii se duc cu media aia la Liceul de Informatică, luând locurile celor care iau notele pe care le merită, note mari, dar nu mai mari ca cele pe care le iau "copiatorii".
Iar m-au apucat nervii, nu mai scriu, doar un mesaj pentru prietenii mei care sunt profesori: NU îi lăsaţi să copieze! Vă înjură aia proşti, dar creşteţi în inima celor interesaţi de materia predată de voi!

Later Edit: Tocmai mi-am adus aminte că am dat simularea la matematică. Încă o dată Ministerul arată cât de idioţi sunt cei de la conducere. Au dat aceleaşi subiecte în toată ţara, dar în zile diferite. Ăştia chiar nu gândesc că există Internet, telefon, fax, multe! Bine-înţeles, noi am găsit subiectele pe net (chiar pe forumul edu.ro!) şi le-am rezolvat înainte...