Chestii scrise in lipsa de ocupatie

Thursday, March 31, 2005

Nesimţire

Toată lumea are momente când e nesimţită, dar unii întrec măsura.
Ca aproape orice elev în clasa a VIII-a, mă duc la meditaţii o dată pe săptămână. Profesoara de română a fratelui meu este foarte bună. Cum eu nu o suport pe profesoara mea, mă duc la cea a lui Cătă. Deşi la primul test am luat 5.25, acum fac gramatica perfectă (sau rar cu greşeli din neatenţie).

Într-o zi sună cineva la interfon. Doamna s-a mirat, fiind că nu se aştepta la nici un fel de vizită. Când a auzit liftul, s-a dus să vadă cine e. O tipă sunase greşit. Profa s-a intors şi ne-a spus, foarte liniştită şi sigură pe ea: "O proastă". Înţeleg că ea nu greşeşte apartamentul, dar mi se pare că e exagerat când a făcut această afirmaţie. Nu o dată a jignit oameni de faţă cu noi.

Odată am avut de făcut o scrisoare către părinţii mei, în care să le scriu despre o întamplare amuzantă care s-a petrecut in Tulcea. Cum eu stau foarte bine la capitolul imaginaţie, am stat cam 30minute în care am tot scris şi şters. Până la urmă m-am hotărât să scriu despre o fază de la mare, de anul trecut. Nu i-a plăcut, a spus că trebuia să scriu ceva deştept, să spun că am pierdut o carte. Pe ea o apucă râsul când pierde cărţi? Eu cred că e de plâns, nu de râs. Nu m-a deranjat că nu i-a plăcut ce am scris, dar m-a scos din sărite că le-a spus puştilor de a VII-a să nu facă scrisori ca mine. Acum trebuie să facă mişto de mine toţi copiii. Nu că i-aş lua în seama, dar acţiunea ei nu mi se pare deloc "deşteaptă".

Ce m-a enervat cel mai tare este faptul că săptămâna trecută, ceilaţi doi colegi ai mei au uitat să aducă banii. De fapt numai băiatul a uitat, fata trebuia să-i aducă de 3 săptămâni şi îi avea la ea, dar trebuia să platescă o comandă la Avon. :D A ţipat ea cât a ţipat, şi a început să spună: "Nu mai pot eu de 350.000 de lei ai tăi. Eu am cont comun cu fata mea (care e în Marea Britanie), în £, deci îţi dai seama că treaba e serioasă. Mai am şi contul meu, din care iau bani pentru excursii. Nu v-am arătat cum am facut 200£ în 30 minute? Vezi cartea asta? E un curs de română pentru englezii începători. M-am dus, am citit niste texte, m-au înregistrat şi am primit 200£.". Chiar crede că era nevoie să ne povestească nouă despre cât de mulţi bani are? Şi să fim serioşi, de câte ori a primit acele 200£? O dată sau în fiecare lună? Iar banii din contul ei de unde îi are? Din salariul de profesor? Nu prea cred, tot meditaţiile sunt baza. Făcând un calcul simplu, doamna noastră câştigă cel puţin 14.700.000lei pe săptămână, deci cam 60.000.000lei pe lună, din meditaţii (are în fiecare zi câte două grupe de cel puţin 3 copiii). Nu e deloc puţin. Ce face cu banii care îi rămân? Nu cumva îi pune în contul respectiv?

Sabinuţa... "cea mai bună prietenă a mea", draga mea colegă de bancă... O adevărată prietenă când are nevoie de tine. De ce sunt prietenă cu ea? De fraieră... Oricum ea e mai normală decât altele din clasă. Este ipocrită, zgârcită, lăudăroasă, vrea ca toţi să o ajute pe ea, dar ea să nu ajute pe nimeni... Nu e proastă, dar nici deşteaptă nu e.

Cum ea este bâtă la fizică, in clasa a VII-a, semestrul al II-lea, avea doi de 4. Ca să o ajut, să mai înţeleagă şi ea câte ceva, când aveam ore de la 9:00, o chemam la mine să-i mai explic (altă dată nu aveam timp) . La ultimul test din clasa a VII-a am schimbat numărul ca să fac aceeaşi problemă cu ea, să poată trece. Am luat 8 (amândouă, logic, aveam lucrările identice). M-a ajutat cât de puţin la română? Nope. De câte ori am rugat-o să înveţe teoria la fizică deoarece eu fac problemele, a învăţat? Nope. Seamănă cu părinţii şi fratele ei. Fratele său se crede foarte frumos, foarte special, foarte popular, dar nu e chiar aşa. Într-o zi trebuia să iasă cu prietenul ei în oraş şi nu ştia ce să le spună părinţilor. Deoarece eu şi cea mai bună prietenă a mea (aia e pe bune prietenă :) ) spunem că ne ducem una la alta ca să ne ajutăm una pe alta la română şi matematică (ea pe mine la literatură, eu pe ea la matematică), i-am spus să spună că vine la mine să mă ajute la franceză. "Îmi vor spune să se ocupe părinţii tăi de tine, că eu nu sunt profesoară."... Drăguţ răspuns... Chiar nu mă aşteptam la aşa ceva.

Facem pregătire la română cu aceeaşi profesoară, dar în zile diferite (ea face dintr-a VI-a). Am rugat-o să-mi dea puţin argumentarea de specie la basm, că eu nu ştiam cum să scriu, doar să văd un model. Ea s-a dus la profesoară şi i-a spus că i-am cerut aia. Doamna profesoară a fost foarte delicată cu mine, "Te-ai dus ca miloaga la Sabina şi i-ai cerut argumentarea ei, dar ea fată deştepată nu ţi-a dat."... La caţi nervi mi-am făcut atunci i-am spus profesoarei că eu doar am rugat să-mi arate ce a scris, nu să-mi dea să copiez. Câte vroiam să-i spun... dar ştiam că-i va spune Sabinei şi nu aveam de gând să mă cert cu ea. La teză i-am făcut toate subordonatele, nimic nu ştia, dar când am întrebat-o ce caracteristici mai sunt la basm, s-a prefăcut că nu mă aude (cum face la toate testele).

Profa de franceză e puţin dusă şi ne-a pus pe grupe de câte 4, să predăm câte o lecţie din manual. Eu sunt cu Sabina şi încă doi colegi. Am întrebat-o când ne întâlmin să facem lecţia, a spus că să vadă dacă îi convinge pe ai ei să o lase să meargă la bibliotecă... Că ai ei spun că-şi bagă picioarele în profa de franceză, ea să lucreze la matematică. Problema este că aceeaşi notă vom lua toţi, iar eu chiar nu vreau să îmi pună 4 (nu că aş merita mai mult la câtă franceză ştiu...). Discuţie pe IRC, când trebuia să ne întalnim toţi 4 pe un canal să ne hotărâm ce facem:

[21:28:28] zabinutza: micsa a zis k nu intra
[21:28:35] zabinutza: imi bg eu ceva in tema asta.,...luam 4 si nu ma mai int
[21:48:33] DarkIna: hm...
[21:48:39] DarkIna: ooooof....
[21:49:09] zabinutza: deci chiar nu ma int....am incercat dar dak el nu vrea sa facem atuci luam tozi 4 si nu ma int
[21:49:20] DarkIna: poate nu-l lasa maica-sa
[21:49:40] zabinutza: ma pish in masda...alta vaca
[21:49:58] DarkIna: cum e cand ai tai nu te lasa si comenteaza ca faci la franceza?
[21:52:41] * zabinutza (~xxx@nu.contează.ip-ul) has left #botantzel
[21:59:01] * DarkIna changes topic to 'Eu m-am dus sa învat la româna. Îmi bag si eu ceva. Caut pe net despre aia si nu ma intereseaza cine citeste, nu eu. Dar chiar nu vreau 4. :) '

Topicul l-am pus în speranţa că mai intră cineva pe canal şi să nu comenteze că nu răspund. Dar foarte frumos din partea Sabinei, bine că noi nu ne putem întalni decât 2 ore cel mult, când vor ai ei. Plus că mare lucru nu învaţă la matematică. În fiecare zi lucrează câte ceva, dar eu, care nu fac decât ultimele probleme de la fiecare capitol, iau note mai mari ca ea, iar 10 nu iau din neatenţie, fiindcă nu copiez bine datele sau îmi dă 6x2=13 :D. Când i-am spus că nu intru pe net până la 6 a început să comenteze, că ce e asa greu să fac un test? Merci, ea face din culegerea care are probleme mai uşoare şi decât manualul, eu fac dintr-una care... e ceva mai grea (de asta nu facem de pe ea la şcoală, dar s-a gândit prietenul meu să-mi dea drept cadou o culegere -oricum mă enervează probelemele din culegerea de la şcoală şi nu le mai termin-). Azi, când eram la bibliotecă, ea căuta ceva, la un moment dat a spus, destul de încet: "Sunt a VIII-a şi uite ce fac, în loc să învăţ pentru capacitate!". De parcă ar fi singura care dă examenul asta... Oricât de mult învaţă, nu prea ştie ea de 10.

Nu e o încheiere prea frumoasă, dar nu mai am inspiraţie...