Chestii scrise in lipsa de ocupatie

Sunday, February 06, 2005

Dragii mei profesori

În curând terminăm, vom avea alţi profesori, deci îmi spun şi eu părerea despre profesorii din V-VIII.

Doamna dirigintă: profesoară de matematică, iese la pensie după ce terminăm noi. Mergem la pregătire înainte să dăm un test, nu ne spune "Vă dau asta, asta şi asta", dar facem exercitii asemănătoare, deci ne spune subiectele cu aproximaţie. În rest este OK, cam nasol când se enervează, dar îi trece repede. Toţi din clasă (în fine, majoritatea) spun că nu predă bine, dar ei sunt atenţi la ce spune ea sau vorbeşte singură!? Nu vorbeşte singură, doar cu vreo 5-6, care spun că predă bine.

Doamna profesoară de fizică: îmi place foarte mult, ne pune cât merităm, nu mai mult sau mai puţin. Explică super mişto, chiar dacă nu eşti foarte atent înţelegi ce vrea să spună. E ambiţioasă, dacă ştie că poţi nu te lasă de capul tău.
Doamna profesoară de chimie: înainte să avem prima oră cu ea, ne-am interesat cum este. Toţi spuneau că este rea, pune note mici, să nu ne pună naiba să chiulim, dar cu noi este altfel. Bine, nici nu chiulim, dar nici chiar cuminţi nu suntem. Dacă sunt 6 în clasa asta care ştiu chimie e bine. Noi tot numai 9 şi 10 avem. A spus că suntem clasa care a avut cele mai mari note la ea, ever. Ne plictisim într-un hal la orele ei... mai sunt şi ultimele in ambele zile (ca şi anul trecut).

Doamna profesoară de romana: e foarte bună la gramatică, dar noi nu ştim. Teme nu prea ne dă, în clasă nu facem mai nimic, iar la teste... zici că nu ai fost la nici o oră. În rest nu se isterizează, mai face şi glume.

Domnul profesor de engleză: facem cu el dintr-a VIII-a, pentru că a ieşit la pensie anul trecut fosta profesoară. Îmi place. Pune exact cât merităm, nu mai mult sau mai puţin, încearcă să ne ajute dacă vrem şi noi. Mihai are dreptate, poţi să faci altceva în ore doar dacă te lasă profesorul. Cum ne vede că ne uităm sub bancă, vorbim, sau mai-ştiu-eu-ce ne atrage atenţia. Se supără când nu ne facem temele, de asta nu îl suportă prea mulţi.

Fosta profesoară de engleză: majoritatea am făcut cu ea dintr-a III-a (in clasa a IV-a am dat examen şi am luat 18 din 23, iar ceilalti 3 s-au dus la liceu). Nu mi-a plăcut niciodată prea mult. Am făcut pregătire cu ea dintr-a IV-a până într-a VII-a. Dacă la teste nu făceam bine, mă chema la ea şi mă lăsa să-mi corectez, când trebuia să mă asculte îmi spunea ce să învăţ. La timpuri ştiu foarte bine formulele, dar când să le folosesc... ea ştie. Le-am învăţat ca pe o poezie. Nu se enerva, punea note mici când eram obraznici, ne dădea afară, dar nu a ţipat niciodată în 5 ani.

Domna profesoară de franceză: am mai spus despre ea, ne facea în toate felurile, se isteriza de auzea toată şcoala. De când i-am spus directorului ce "frumos" vorbeşte, nu se mai isterizează, dar mereu ne aduce aminte ce am făcut şi se roagă la Dumnezeu să nu se enerveze & stuff. However, o admir. Este ţigancă, dar a ajuns profesoară, e profesoară bună, primele locuri de la olimpiade sunt ocupate de elevii ei în fiecare an. Încearcă să ne facă să ne miscăm repede, să gândim repede, să învăţăm o limbă străina, dar nu alege cele mai bune metode.

Domnul profesor de istorie şi cultură civică, zis "ţestos": "Dai la istorie?", "Nu", "Ia loc, 9". Asta auzim majoritatea celor ascultaţi, pentru că nu dăm la istorie nu avem 10 nici la cultură civică. De ce îi zicem ţestos? Când ni se adresează, din "ţestoşi" nu ne scoate. În rest e destul de OK. Dar nu e bine să-l supărăm, ne ascultă naşpa rău de tot şi nu iartă prea repede.
Domnul profesor de geografie: se străduieşte să reuşească să aibă măcar un elev la naţională, în curând iese la pensie şi încă nu a reuşit. Mă scoate din sărite că ne dă la teste numai din ce ne-a dictat în caiet şi din cartea lui, detalii de care nu vom avea nevoie la capacitate. Dacă ai învaţat numai din manual, nu ai nici o şansă sa iei 5-ul. E fraier rău de tot că ascultă numai în ordine alfabetică, la V-VII, nu învaţă copiii decât trei-patru lecţii pe semestru. Pune note mai mari fetelor decât băieţilor, mă apucă nişte nervi când face asta... Are idei fixiste şi îi vorbeşte pe ceilalţi profesori pe la spate, dar îmi place că e ambiţios.

Doamna profesoara de biologie: Am făcut într-a V-a, în primul semestru, şi în clasa a VIII-a cu ea, pentru că fosta profesoară a ieşit la pensie. Ca şi soţul ei, profesor de matematică la noi în şcoală, e sărită de pe fix. Nu îi lasă pe ăştia de la ei din clasă sa facă nimic. Nu au voie cu telefoane, nu au voie să stea pe sală după ce s-a sunat. Bine, oficial nici noi nu avem voie, dar diriginta noastră nu cheamă părinţii la scoală că ne-a văzut la baie după ce au sunat de intrare la ore. Dar dacă eşti atent la ore, înţelegi şi nu mai trebuie să înveţi acasă ca să iei 10.

Fosta profesoară de biologie: îmi plăcea tare mult biologia, dar când, în clasa a VII-a, a început să se isterizeze pe la ore nu am mai avut vreo legătură cu materia pe care o preda. Nu am mai învăţat niciodată, copiam la toate testele, imi suflau colegii când mă asculta. E vacă rău, un coleg a mers la olimpiadă, s-a îmbolnavit înainte cu câteva zile, asta s-a enervat şi a spus tot ce i-a trecut prin cap. Punea note mai mici decât meritam.

Domnul profesor de religie:
cel mai tânăr profesor din şcoală, nu cred că are 30 de ani. Ţine loc de psiholog la noi în şcoală. E singurul profesor cu care vorbim despre orice, dacă avem vreo problemă la el ne ducem. Dacă nu am învăţat o dată ne iartă, de mai ascultă o dată. Înainte aveam o profă care ne dicta şi nu vorbea deloc cu noi, ne asculta la ce a dictat şi atât, nu ne placea deloc.

Domnul profesor de educaţie tehnologică: vorbeşte încet, dictează repede, nu repetă, nu ne place. La teste pune note cum i se scoală (scuzaţi expresia), nici nu citeşte ce ai scris că ştie de înainte de cât ai făcut. Când trebuie să dăm teste ne lasă să repetăm în ora lui. Dacă vreun profesor îi cere ora, îi spune şi "săru'mâna". În fine, e destul de OK, fără chef de muncă şi cam violent dacă îl enervezi.

Doamna profesoară de muzică: facem cu ea dintr-a VII-a. Pune note mici dacă nu avem voce, dar ne ascultă şi la teorie. Cu nimic ieşită din comun, nu pleacă de la ore ca să-şi rezoleve vreo problemă personală.

Fosta profesoară de muzică: dusă rău. Urla de ziceai că a evadat de la Socola. Ne punea note in funcţie de spectacolele la care ne duceam, ne scădea puncte dacă ne uitam caietul sau cartea. Bine că am scăpat de ea.
Domnul profesor de desen: super pretenţios. Pune note de parcă am fi la liceu de arte şi e cea mai importantă materie. La desen avem cele mai mici note. Are memorie super bună, dacă a mai văzut planşa cu 4 ani în urmă îşi aduce aminte, dacă ai lipsit, dacă nu ai avut blocul de desen la tine, tot. Dacă nu ar pune note aşa mici l-aş admira.

Domna profesoara de sport: pune notele de parcă ai fi la liceu sportiv. Când îţi trage o plamă ... vezi stele de toate culorile, priunde dă. Nu poţi spune că nu faci sportul pentru că ţi-ai luxat piciorul, îţi spune imediat cât timp faci exerciţii mai uşoare ca ceilalţi. Oricum, nu mă deranjează cu nimic.

Domnul director: profesor de isotrie. Mă scoate din sărite, cum trec pe lângă el îmi dă cu ceva in cap. Nu facem ore cu el, deci nu pot să spun mai mult, doar că are grijă să aratăm ca nişte elevi, nu ca nişte copii aduşi din oraş şi băgaţi într-o sală de clasă.

Domnul director adjunct: profesor de matematică. Îmi place tare mult pentru că zâmbşte când te salută şi răspunde de fiecare dată, nu ca majoritatea profesorilor cărora, de cele mai multe ori, le este lene sa deschidă gura şi să zică "bună", ca să nu mai spun de zâmbit. Am făcut o dată matematica cu el pentru că se imbolnăvise doamna dirigintă. Ne explica de parcă eram copii de la şcoala ajutătoare, dar e OK.

Am cam terminat cu profesorii, dar nu mă pot abţine să nu spun ceva şi de doamnele psiholog.

Anul trecut şi acum doi ani era o domnişoară foarte drăguţă, zâmbea, vorbea frumos... îmi placea mult, dar s-a măritat cu un englez şi a plecat cu el în Marea Britanie. Acum este o tâmpită, sorry, dar chiar nu este în stare să ne facă să ne placă să discutăm cu ea. În loc să de dicteze ce are de spus, ar putea să vorbească şi să ne explice ce nu înţelegem. Nu e în stare să zâmbeacă! Păi de ce naiba mai e psiholog? Ca să facă elevii mişto de ea?