Chestii scrise in lipsa de ocupatie

Thursday, February 03, 2005

Ce ma enerveaza la tara asta.

Nu doar PSD-ul mă enervează. Sau profii sunt PSD-işti? Nu cred ca toţi.

În primul rând mă scoate din sărite profesoara de franceză. Este cea mai ipoctrită profă pe care o cunosc. E normal să te porţi altfel când e o inspecţie, dar e normal să mai ai puţin şi să bagi elevul în aia mă-sii dacă nu e nimeni de faţă, iar dacă este... să te porti de parcă ar fi preşedintele ţării copilul de la tablă!? De când a aflat directorul ce spune ea pe la ore, îşi controlează vocabularul, dar la fel de vacă e. Înţeleg că vrea să ne facă să înăţăm şi că ştie multă franceză, dar nu alege cele mai bune metode... Ne strică mediile pentru un cuvânt pronunţat greşit, cică vrea să întrăm la licee bune. Profesorul de engleză îmi place. Deşi ne dă cam multe teme, e prof inteligent. E singurul care înţelege că nu trebuie să ai numai de 10 ca să fii deştept. Şi profa de fizică îmi place. Cred că e singura care ne pune note pe merit. Dacă pentru intrarea la liceu ar conta mediile de la materiile de real, aş învăţa şi eu teoria şi aş avea 10. :) Dar să revin la cea mai mare "dragoste" a mea... Ăia de la "Ministerul Învăţământului". Mi-e o greaţă să scriu despre ei... Sar peste asta. De fapt mă gândeam să nu fac psihologie (şi aşa e uman), să mă fac profă de fizică, sa intru în politică and stuff şi să mă fac "ministra" învăţământului (deşi sper să se schimbe până atunci felul ăsta de a chinui copiii). Să-i pun pe copii să aleaga de mici ce să facă, nu abia în clasa a IX-a (de fapt nici atunci nu poţi neapărat sa alegi profilul), să aibă mai multe şanse să facă ce facultate merită. Mă gândesc la săracii elevi care au luat note mici la capacitate, la română, 10 la matematică, dar au intrat la uman şi acum nu mai pot să facă ce-şi doresc... Sper sa nu păţesc la fel. :) Gata, nu mai am chef să scriu despre asta, iar îmi aduc aminte ca am 9 la istorie si cultură civică pentru că nu dau la istorie. Oare pot să intru la liceul de informatică?